måndag 3 augusti 2009

antibiotika...

Godkväll! Vaknade 04 i morse, gav upp hoppet om att somna om så jag lade mig i tvrummet ist. Slog upp numret till vårdcentralen och bestämde mig för att ringa så fort klockan slog 8.
Insåg att tv-utbudet var ungefär som vanligt. En och annan knepig dokumentärserie om generande sjukdomar (såg den såklart) och rullande nyheter på svt24....jojo! En kopp rött the och sen slumrade jag till igen. Vaknade av att det gjorde ont i ögonen igen.
Ringde vårdcentralen...telefonkö....hoppade i duschen för att slippa se ut som en uteliggare om jag fick ett snabbt läkarbesök på morgonkvisten. Fick ett sjuksköterskebesök ist. Hon tittade 2 sekunder på ögonen med bländande lampa, kollade om jag såg hennes händer från sidorna samtidigt....skickade mig till apoteket för att hämta ut bakteriedödande salva. Tydligen var både hon och receptionisten förvånade över att jag hade inflammation i båda ögonen...eh...hallååååå-det spriiiider sig ju! Det vet till och med jag att det inte är ovanligt att få i båda ögonen...tvärtom är för övrigt anmärkningsvärt. Då kan det handla om annat. Dagens vård....ojojoj....

1 kommentar:

Elin sa...

Krya på dig!!! Hoppas du får en toppen helg i Götet! Kram