tisdag 13 januari 2009

Energi!

Idag har jag fått lite gjort som jag tänkt länge. Pratat med Melvins förskolelärare idag ang. underlaget för hans handlingsplan i f.skolan. Sa att jag tyckte det var knepigt skrivet. Hon trodde dock att vad pedagogen menat med- "leker hemma" var att hon mest undrade hur och med vad han leker. Men ändå- vad spelar det för roll? Hon e knepig den där kvinnan.....och jag fick en kommentar till gårdagens inlägg: "vem vill inte vara ensam ibland.." Ja precis min åsikt också! En del vill ju faktiskt vara ifred ibland...trodde det var en ganska sund reaktion då det blir för rörigt. På f.skolan kan det lätt bli stimmigt och intensivt. Själv skulle jag stå ut en halvtimma......

Vaknade dock väldigt utvilad och positiv i morse, shit...min energi och mitt humör går verkligen i vågor. Har svårt att hänga med mig själv!
Allt flöt på jobbet, fick en hel del gjort plus att det var in två gamla kompisar idag som jag inte sett på ett bra tag. En utav dem skulle ha sitt första barn om ca 7 veckor-KUL! Den andra var i en annan fas i livet....nyskild....inte lika roligt. Vi är alla tre i samma ålder men i väldigt olika lägen verkar det. Själv är jag varken nyskild eller gravid och längtar inte efter ngt av det heller.

Apropå det här med barn så kan man inte låta bli att undra, ska jag hålla mig till mina två eller blir det fler nån gång? Jag är ju nöjd med det jag har. Två föräldrar på två barn är lagom. Tre blir trångt i bilen......hm! Sambon får panik om man pratar om fler..."han vill ju inte ha en minibuss!" Ha, ha! Som om det var det största problemet och inte att vi bor i en 3:a med två barn redan....

Vi måste söka ett större boende. Vi har blivit erbjudna en fyra men det är inte riktigt klart ännu då vi vill att den ska saneras. Den förra hyresgästen har nämligen rökt inne i tre år.....*hosta* Men hon nekar självklart till detta och då vill inte vår bovärd renovera alla rum eftersom hon inte ska krävas på kostnaden.Så enkelt man verkar komma undan med att förstöra en lägenhet....bara att blåneka alltså. Dyrt att tala sanning där då jag hört att en sanering kostar cirkus 40 lakan....jojo! Sweeeeet!

Nu ska jag diska, springa ut me sopor, boka tvättstuga och duscha sen hopp i säng....

Kärlek till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror det är dax att uppdatera ;)