lördag 3 januari 2009

MENSVÄRK!

Godkväll! Sitter framför datorn och alkoholiserar mig. Med det menar jag, tar ett glas rött...Det är det närmaste jag kommit ngn form av fest senaste tiden. Orkar inte riktigt just nu. Nä, ett prisbelönt vin som jag och sambon fick i julklapp avsmakas och bloggandet blir ju så mycket bättre*not*

Imorgon blir det promenad och en vända till stan. Ska köpa mascara, den är alltid torr. Tycker den håller en vecka och sen är den halvdan. Tror fan mycket är gammalt av det man köper. Vad vet man. Mascara är ju färskvara! Ska få med barnen ut och åka lite pulka på morgonsidan så att de får sin dos friskluft. Märker fort på Melles humör då han varit inne för länge.

Har en liten att göra lista under kommande lediga dagar:

1. Ringa f-skola och dagmamma för att tala om hur barnen kommer att gå där närmaste tiden. Ska prata med dem om annat också.
2. Kolla att schemat för mitt extrajobb stämmer. Har bestämt mig för att jobba en hel del extra nu när H jobbar på hemmaplan.
3. Lämna in semesteransökan. Har tagit ut 3 av 23 dagar. 5 st. får jag spara i 5 år så det gör jag. Så 15 dgr återstår att lägga ut. 4 st har jag planerat in i slutet av månaden. Då åker jag och Melle till Gbg. Ska bli så kul. Jag är snart 30 år och har aldrig åkt tåg=pinsamt!
4. långkok för kommande vecka! Underlättar hushållet med mat i frysen, så slipper sambon laga så mycket. Blir nog så sena kvällar ändå. Själv slutar jag kl18 så middagen blir runt 19, yack!

Ska slurpa i mig mina onyttigheter och ta ett bad....nej fan, har ju den där "kvinnoveckan"...blir en dusch. Fan för mensvärk.....!!urk!

LÖÖÖVE!

Inga kommentarer: