lördag 11 april 2009

Tänkte jag nu!?

Glad Påsk! Särskilt på alla er som önskat mig och familjen en glad sådan! Tack!

Åkte som planerat iväg till farmor och farfar. Lagade lite mat å softade. Hann aldrig ut i solen som behagade infinna sig då vi skulle åka hem. Då stod jag vid spisen å lagade inbakad fläskfilé!
Nu är vi hemma igen, ELvis förkylning har inte gett med sig än. Han har en enorm hosta som får honom sömnlös. Positivt är att det faktiskt kommer att gå över. Hos dagmamman har dock en liten kille (1 år) insjuknat i lunginflammation. Det kan man förstå då denna slemhosta är i farten. Bakterierna stortrivs!
Jag har fått ont i halsen och känner mig TRÖTT. Idag blir det inga stora planer, ska pumpa däcken på barnvagnen, laga lite mat....gå en liten promenad så barnen får luft och sen blir det soffan med ett glas vin då barnen lagt sig. Ev. så åker vi på ikea imorgon. Ska handla lite gardiner och så.....alltid trevligt med en shoppingrunda. Blir kanske lite kläder till mig å kidzen också då jag insett att vårgarderoben är = obefintlig.
Hade tänkt baka på måndag eftersom Melle fyller 6 år nästa helg,jobbar hela veckan så då hinner jag inte alls. Veckan efter det ska jag nog lyckas klämma in en klipptid tänkte jag. Tänker inte vara ful i håret då jag fyller 30.....hm!

Alltså, vad tänkte jag nu?!?

Söndag: Ikea (barnen får vara hos farmor kanske)

Måndag: Baka- ev. lite långkok för veckan också

Tisdag:jobba-tvätta

Onsdag:jobba

Torsdag:jobba

Fredag:jobba, jobba, jobbelijobba

Lördag:jobbar till 16 på Crispin

Söndag:Kalas för Melvin

Måndag:jobba

Tisdag:jobba

Onsdag:ev. klippa mig

Torsdag: ledig dag, bara vara med barnen!!! Sköööönt!

Fredag:jobba- jobba extra i garderoben 18-02

Lördag:Jobbar extra i garderoben 22-02

Söndag:ledig

Måndag: ledig

Sådär rullar det på....finns inte så mycket extra tid till annat än vardag.....när fasen ska jag lyckas få in träning å sånt i mitt liv? Å den där helgen för bara mig å H?!? hur ska jag få till det då? Ha, ha....nu är det 2,5 år sen vi var ensamma utan barnen.....jo, jo...ngn ska vi väl lyckas smita iväg.
Kanske lagom till 2012 eller ngt=)

Nä, nu vaknar lillen å ska få lunch innan friskluften! ha d!

Inga kommentarer: