tisdag 4 november 2008

Fem minuters metoden!

Dagen har förflutit fint. Elvis var vaken i natt igen tyvärr men idag har jag forskat vidare på sömnvanor och kommit fram till att jag MÅSTE få in en ny rutin. Lill-killen måste lära sig somna själv. Den omdebatterade femminuters metoden ska bli min utväg! Jag ser ingen annan råd. Har kollat upp det mesta: Nej, Anna Wahlgren jag gillar INTE dina metoder. Tycker de känns skitjobbiga om jag ska vara helt frank!

Det finns mycket forskning på små barn och även på denna metod. Barnen verkar inte ta skada av att bli lämnade ensamma för att sova, tvärtom blir de tryggare i sig själv då de klarar av att vara ensamma. Man lämnar barnet efter en mysig godnatt stund och så går man in var femte minut ungefär. De ska då vara RIKTIGT trötta. Medelbarnet håller på ca 30 minuter- Elvis är ingen medelmåtta , tack och lov!=) vem vill vara medel? Så han höll ut i 50 minuter och sket på sig i halvlek! Ja, det är olika hur vi är. Min lill-kille är tjurig som mor och far sin!

Men nu sover han sött i sin säng...natten kvar...lite oroväckande men det måste göras. Men jag ska banne mig klara det om jag så ska bli vräkt på kuppen. Grannarna under är i och försig vana vid skrik på natten vid det här laget. Jag behöver hämnas lite på dem också efter alla fester med karaoke maskiner och pianospel mitt i natten. Så nu kör vi!!!

Godnatt!

Inga kommentarer: