måndag 10 november 2008

Vila i frid!

Åh, mitt liv är stöööört! Femminutersmetoden fungerade tills sambon kom hem då ville lillungen inte sova längre på natten. Han somnar bra själv men är åter vaken nattetid. Jag är för trött för att tänka. Tar en dag i taget nu. Är ensam med barnen till nästa torsdag och ska jobba en del. Känns tufft. Hämtar barnen kl 17.30, hem och laga middag...bada dem, läsa saga...diska undan, packa väskan...nu är jag helt knäckt. Ska sova ett par timmar innan nästa nattpass. Suger................

Undrar hur länge man pallar!?

I fredags hade jag en otrevlig överraskning som väntade efter jobbet. Min farbror har dött. Den en gång så tokiga och sprallige mannen som lurade mig och mina syskon att han kunde flytande franska är död. Ska inte gå närmare in på detta ang. hans bortgång men omständigheterna kunde varit bättre. Tungt känns det, hoppas att han har det bra där han nu är. Vila i frid Tord! Vi kommer att sakna dig!

Fick ett litet frispel då jag pratade med min farmor om det här. Jag mår så illa över tanken på att hon är gammal och inte kommer att finnas till hela mitt liv. Min farmor är och har alltid varit min klippa och stöttepelare. Jag sa till henne att jag älskar henne och farfar. Kändes bra att hon vet det. För trots allt har jag aldrig sagt det. Varför? Vet inte, har bara inte blivit så! Man ska passa på!


Så helgen har varit jobbig och jag försöker hinna sörja men det är knappt.....livet är kort.....alltför kort.

Ta vara på det ni har! Kramas lite extra varje dag! Kram på er från mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på dig gumman! Kram