söndag 5 juli 2009

Efter regn kommer sol!

Ny tidig dag....fattar inte varför jag klev upp 06.15 då barnvakten kommer hit. Jag är så van att väcka trötta barn och försöka hinna ge dem frukost, kläder å iväg så jag glömt hur snabb jag själv är att fixa till mig. Fixa= kamma håret (två flätor idag), lite puder, mascara, rita dit ett par ögonbryn å lite rouge....på med ngra paltor. Idag blev det mina favvosar "ed hardy" jeans och en randig tröja. Sailormodell med röda ränder. Det är riktigt jag med jeans och tröja. Tunika modet passar mig då det är enkelt och döljer mina obefintliga bröst. Där kom nojjan fram igen. Men ni kan ge er rackarn på att det är svårt att hitta snygga tröjor då man inte har booobs. De sitter inte fint helt enkelt. Men aja...nu accepterar jag läget och bär rätt taighta tröjor ändå. Lite hängpukor har ingen dött av.......

Nog om detta ytliga och in i allvaret- VARDAGEN....ska jobba mån-fre denna vecka å vi har "loads" att göra på jobbet. Massa, massa , massa ...så idag måste jag tagga upp mig själv så jag hinner undan. När jag går på semester så ska vikarierna vara ensamma två veckor å då känns det skönt om de inte behöver tänka på allt. Även om de är duktiga. För mig är ju jobbet mitt andra hem så jag behöver inte alltid tänka, man gör saker av bara farten. Som hemma.....

Känner mig riktigt styrkt av min kompispromenad jag tog igår kväll....vi måste ha gått iaf. 8km....skönt....å som jag har saknat tjejsnacket. Jag borde verkligen ut och träffa vänner oftare. Jag är glad!

Ha en fin dag alla...här blir det kanske regn ....men efter regn kommer sol...eller hur!

pöss

Inga kommentarer: