söndag 5 juli 2009

LÅÅÅÅÅNG KOOOK!

Mina vänner!

Gårdagen förlöpte fort...först iväg på jobb till 15.00 sen hem å byta av far min som var barnvakt. Skickade H för att fiska. Försöker verkligen bjuda till här hemma så att han får göra lite saker för sig själv. Han behöver det så mycket som han jobbar. Vi bjöd pappsen å lillasyster som var med på pizza innan de åkte hem igen, sen skulle vi se en rolig film.....vem somnade efter en halvtimma??? Ida såklart! Jag var helt slut.Kan inte skylla på att jag jobbar mycket- jag jobbar ju BARA heltid nuförtiden, har tagit en paus från mitt extraknäck.

Idag har jag stått med långkok så att barnvakten slipper laga mat i veckan. H:s syster kommer upp från Sundsvall idag och passar barnen måndag tisdag onsdag....eftersom H inte kan gå på semester som planerat. På torsdag passar pappa dem å fredag hoppas jag att vi gått på ledigt=)

På menyn i veckan står:

Måndag: (enligt Melvins önskemål) Kräm å smörgås,middag-lasagne

Tisdag: Fiskgryta med potatis och kokta grönsaker, middag crepes

Onsdag: korvgryta, middag makaroner och köttbullar

Frostar av frysen i detta nuet och känner mig såååå tråkig och hemmafruaktig. Vid halvfem ska jag dock dra på joggingdojjorna och gå runt sjön med Jennie.

Sen ska jag väl guida barnvakterna här ikväll och tvätta, slänger ihop en äppelpaj också tror jag.....vilken söndag!

Ajöken! Å förresten! Hinner jag inte med så många inlägg denna vecka så är det för att jag redan är sönderstressad=)

kram kram kram kram

Inga kommentarer: