fredag 3 juli 2009

Smink eller icke smink

Barn är oslagbara....och ÄRLIGA...Hur härliga som helst...de bekräftar allt som man egentligen redan visste men ignorerar för eget välmåendes skull.

Igår befann jag mig ute i lekparken med ett antal andra vuxna och barn i alla åldrar. Vi är ett rätt tajt gäng som bor här och lägger man till dagmammorna så blir vi en hel kolloni av tjejer och barn mest. Då vi stod där och avhandlade världens problem så kommer en tjej från gatan (9 år) fram till mig efter att ha stått och studerat mig en bra stund.

"Du! Varför har du inte sminkat dig idag Ida!?!" jag blev så förvånad över frågan men insåg att alla lagt märke till det blekansikte som stod framför dem. Själv sminkar jag mig alltid innan jag går till jobbet, om än ganska lite nuförtiden=tidsbrist! Å visst, jag ser ju förjäklig ut utan smink men man orkar inte hålla på då man har lediga dagar. Då vill jag lägga tid på annat. Andra vuxna skulle ljuga och säga: "Nääää, du e ju jättefin utan smink...." VIsst!

Ha, ha...jag svarade denna lilla tjej som det var att jag orkade inte idag. Hon svarade bara tillbaka att jag borde gjort det! Ha, ha.....go unge! Å, ja...jag vet....jag är fulare utan smink men har mognat så pass att jag faktiskt inte behöver gömma mig.
Köpte dock mineralpuder på rea idag!!!
Nu ska jag hinna prata med sambon en stund innan sängdags. Jobb imorgon! Gönatt!
Ps...fick lära mig en ny färg idag av ett annat mindre barn=bajsgrön!ds

Inga kommentarer: