fredag 31 juli 2009

Semester


Goder afton gott folk!

Har haft en alldeles utmärkt semester...ska inte klaga för det känns som att den varat i minst fem veckor och jag har en och en halv vecka kvar ju=)

Vi började med en tur till min mamma, där fick man lyxen med hemlagad mat varje dag....slapp laga den tom. Att tillägga att mammas mat aldrig är dålig oavsett dag i veckan. En matkonstnär är hon min mamma. Sambon hann fiska flera kvällar,barnen lekte som aldrig förr. Hoppade studsmatta, spelade spel å kurrade gömma....Jag hann faktiskt sitta ner å ta det lugnt, bara njuta av tillvaron. ´

Vi åkte hem till lite tvätt och ärenden-lämnade den äldsta kvar hos sin mormor under veckan. Sen åkte jag tillbaka för den årliga marknaden i byn. Satt mest den helgen och njöt i solen med min lillasyster som är 14. En go tjej som har fötterna ¨på jorden å mognare än de flesta jag känner. Hm, vad säger det om de jag känner=)
Köpte lite kryddor till mig själv och ballonger å godis åt sonen. Sen åkte vi hem...och var åter samlad familj.

Tillbringade två dagar hemma till lite tvätt och städ. Så när vi drog vidare mot Ljungdalsfjällen var allt städat och nytvättat hemma. Sååå skönt att komma hem till ett städat hem. Min farmor har ett litet ställe i Härjedalen med några små stugor mitt i ingenstans. För er som aldrig upplevt tystnad...åk dit. I år vandrade en livs levande björn förbi köksfönstret av huvudstugan.....snacka om vildmark va?

Insåg dock under vistelsen hos min farmor och farfar att de blivit gamla...jag har blivit äldre å under tiden så blev dem de också. Inte riktigt lika pigga som när man härjade där som barn. För under mitt liv så har jag tillbringat många somrar med dem. Min farmor är min extra mamma, helt klart den största förebild jag har och kommer att ha. Även den dagen hon är borta, eller kanske ännu mera då ska jag efterleva hennes råd. Jag övar mig att bli mera som hon. En stark kvinna med ett tålamod av stål.

Vi tittade i gamla samlar album som min farmors mamma sparat. Hittade detta helt galet roliga vykort. Det var nog inte tanken att det skulle vara komiskt. Men visst äre knaaskul!?

Pöss

Inga kommentarer: