söndag 14 december 2008

Glömska!

Hallu! Ja, nu har en vecka till gått med sparsamt bloggande. Jobbat mån-tors. På tisdagen hade jag tid hos logopeden....eller Melvin rättare sagt. Går ju framåt med hans tal men det är ju långt ifrån bra för hans ålder. Stressade som en dåre som vanligt innan vi kom iväg. Lämnade Elvis hos dagmamman och tog bilen upp till sjukhuset. Hittade parkering, dock en liten bit ifrån dåra... Väl uppe i centralkassan så kommer jag inte på min käre sons persondata...de fyra sista siffrorna var totalt borta i hjärnkontoret. Mitt hjärncentra är så stökigt att jag allvarligt funderar på om jag behöver någon slags rensning av alla slaggprodukter i kroppen. Damen i kassan försökt le lite vänligt och skämta bort det " det kan hända alla". Men jag VET vad hon tänkte egentligen (hur fan kan man glömma ungens personnummer?) Jaja, jag får bjuda på mig själv IGEN!=)

Stressade sedan tillbaka med Melvin på förskolan och stack på jobbet, hann inte käka lunch så vid klockan tre var jag svimfärdig. Tog en korv hos vår korvgubbe som står utanför butiken med sin korv "moj". "Länge sen..." säger han. Ha, ha! Jo, det känns väl bra att det är länge sen jag åt sånt. Är så dålig på att vara hungrig. Ska skärpa mig för på sistone har kilona rasat och det är inte meningen.

Ikväll ska jag dricka hjortronglögg och lata mig. Måla naglarna och så...imorgon är det dags att jobba igen. Ledighet på tisdag och onsdag. Då ska jag nog fixa sista julklapparna. Vi handlade till barnen igår också men är inte riktigt klara. Vi brukar dock försöka hålla julklappsberget på en normal och rimlig nivå. Jag anser att man inte behöver överdriva. Våra barn behöver lugn och harmoni framför allt på jul. Gemenskapen är viktigast!

Ha d gottis

Inga kommentarer: