tisdag 16 december 2008

JULKLAPPSTIPS!

Hej! Är lika förvirrad idag som alla andra dagar. Fattar inte vad det är med mig egentligen. Måste ha någon vitaminbrist som gör mig så disträ och vimsig. Igår till exempel, köper en kund ett par tofflor av mig. Vi pratar och har trevligt medan jag slår in ett fint litet paket. När kunden har gått upptäcker jag att höger toffel står kvar på disken. Jag flög ut på gatan, spanade efter denna stackars kvinna men såg ingen. Springer med högklackade pumps så gott jag kan men icke....ingen kvinna...med en toffla...suck! Hur jäääävla klantig får man vara? Hursomhelst sprang jag tillbaka, alla glor på denna blonda skönhet (eller inte) som ömsom halkar ömsom halvspringer i klackisar. Efter lite googlande så får jag fram kundens telefonnummer (hon betalade med kort så jag hade hennes namn), ringer henne och skäms. Men hon var så gullig, tyckte inte alls det var så illa. Tack du kära gulliga kund! Synd att alla inte är så ödmjuka som henne.

Idag har jag varit ledig så jag och Elvis har poat på hemma. Inte gjort ett skit med andra ord. Imorgon tror jag vi ska in till stan och fixa ett par saker. Blir så rastlös av att sitta hemma.

Snart jul. Skönt, då ska vi bara vara hemma och lata oss och äta oss feta. Tänk om det hade varit möjligt att lägga på sig ett kilo eller två.

Ett julklappstips förresten: I butiken säljer vi nu sulor som har en värmekanal som kan aktiveras och de läggs i ex. skidpjäxan eller fiskestöveln. Skitsmarta! Man kokar dem för att kunna omaktivera dem. Kostar 150 kr hos oss per par.

Ha d!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du e tillbaks :)
hehe den missen har man gjort nån gång med dvd filmer,, slagit in fodralet lämnat skivan utanför ,, hehe,, även solen har fläckar,,
kram kram

Anonym sa...

El den när kunden frågar när paketet är färdigt om man tagit bort prislappen :)

Anonym sa...

hehe,, eller den då det är ett pussel och en boll inslaget och kunden frågar vad som e vad,, den är också bra:)

Anonym sa...

Men då det värsta, när man kliar sig i huvudet å inte har en aning för man är helt sönder stressad haha