tisdag 9 december 2008

Jag har det bra!

Whass up! Gott folk=) Snacka om "flopp-blogg" jag har, ha, ha! Jag är så dålig på att ta mig tid att skriva. Nu jobbar H närmare hemmet så jag skulle hinna klämma in mera skrivande förstås!

På jobbet är det som vanligt. Ömsom trevliga, ömsom ....ja annorlunda upplevelser. Igår var svt in och filmade en utav våra hockeystjärnor som vi har i stan. Så jag får se om jag fastnade på bild. De kunde ha valt en dag då jag inte hade en "bad hair day", men å andra sidan så får de vänta länge då....Jag ser så jäkla sunkig ut nuförtiden, min hy är så kass fortfarande. Fattar inte vad som har hänt. Jag hade bra hy förr. Lyyyyyyxproblemas!

Ibland får man en "wake up call", så man fattar att man verkligen har lyx-issues...en familj som vi blev bekanta med för ett par år sen har drabbats rätt hårt. Mamman i familjen är i min ålder, hon har fått cancer i levern- de har tre små barn. Precis köpt hus. Jag blev så illa berörd av att höra detta. Fy vad jag har det bra. Mina barn är friska, vi också. Vi har det bra ekonomiskt, båda har ju jobb (inte alla som har det) och vi trivs i vårat hem. Fantastiska grannar har vi , underbar dagmamma till Elvis, Melvins fröknar är också gööörgoa. Vi har allt vi behöver!!

För övrigt så knatar Elvis runt för fullt. Kryper inte alls längre. Så gulligt så! Han trivs hos dagmamman också!
Melvin har börjat knorra lite på morgnarna och vill inte gå till förskolan, han e morronsur som få....
Han längtar till mormor som vanligt, där trivs han som fisken.

Nu ska jag gå och ta en dusch. Ny arbetsdag imorgon, logopedbesök med Melvin först på morgonen.

Hej, hej!

Inga kommentarer: