måndag 27 oktober 2008

Helgen som varit!


Goddagens! Trötta mamman här igen då! Jag är ett skämt med mina blåa ringar under ögonen. Min chef sa att dessa kallas "studiecirklar" med ett finare, mera kultiverat ord.
Vi var ut på Lena Ph och Orup i lördags, showen var ok. Snacka om färgstarka och tonsäkra artister. Musiksmaken är dock inte min, men lite nostalgi är aldrig fel. Tog en liten "rackabajsare" innan vi gick ut så lagom under showens upptakt var jag sömnig. Funderade på att skylla på sjuka barn hemma ( vilket dock var sant) och dra hem efter underhållandet men jag höll ut. Vi gick på O´learys...hm, antingen är jag jäkligt gammal eller så är klientelet ungt ute nufört.
Blev lagom berusad, det förekom lagom med intriger (utan mig inblandad) och jag ringde taxi kl 13.30 för att slippa kö. Åkte tjejtaxi med trevlig chaufför och gav lagom med dricks -spred lite glädje där!!
Gav förvisso mina arbetskamrater komplimanger också för hur snygga och piffiga de gjort sig för kvällen. Kort sagt var det trevligt.

Bakis? Jo, såklart.....pannknack hela dagen efter. Elvis klev upp sju, jag också för jag kunde ändå inte sova med huvudvärken. Vi åkte och handlade, Henke packade och sen fick vi besök av vänner och barnens farfar m. kvinna. De kom med paket till blivande ett-åringen..:ELVIS.

Har haft svår ångest för hur jag ska fixa livet ensam med jobb och barn. Elvis och Melvin var sjuka förra veckan och denna vecka blir till att försöka få energin tillbaka. Dvs. äta och sova bra. Svårt då Elvis börjat härja på natten igen. Jag blir galen. Jag vet att det låter löjligt för en del men att inte få sova en enda hel natt på flera veckor tar ut sin rätt. Sen ska man klara av vardagen också. Jag känner mig helt söndertrasad rent ärligt. Jobbigt att erkänna att jag inte fixar detta. Men skam den som ger sig. Ikväll ska jag börja med en ny sovrutin för Elvis i hopp om att få mera tid över till Melvin på kvällen och att Elvis lär sig somna själv för det kan han inte.....

Nu blir det saga för Melvin då Elvis sover. Ha d gott!

Inga kommentarer: