onsdag 1 oktober 2008

Gettot

Åh, hejsan....svejsan....

Ska jag som vanligt dra en snyftis om hur lite jag sovit i natt? Nä, skiter i det...ni skulle ändå inte tro mig!

Elvis är sjuk, feber och snoret hänger ner till hans knän.

Regnet har öst ner så vi har suttit inne å torkat snor å bytt nerkladdade tröjor...på Elvis alltså.

Melvin fick åka med grannarna till förskolan tack och lov så slapp jag ut med Elvis nu när han har en formsvacka.

I kväll har jag sprungit med Elvis på höften upp och ner (vi bor på tredje våningen) ur tvättstugan. Tvättat sex maskiner (intressevimpeln vajar i vinden)!
Lagat middag och badat barn mellan trappträningen.
Så nu har jag både renbäddad säng och konditionen på topp!

Min kära granne från Turkiet ville tydligen också tvätta....hon undrade om det var upptaget då jag stod med ungen på höften å svetten lackandes! Eh, jag blev helt ställd. Frågade hon om det var ledigt...var inte det uppenbart.
-Jo, det är upptaget...till kl 19 svarade jag. Hon fortsatte prata på om tvätt och underkläder till sin son osv...förstod inte riktigt allt där. Kan ha tappat bort mig medan jag jagade Elvis som jagade dammråttorna på golvet.

Det är fantastiskt i gettot ska ni veta!=) Nä, allvarligt talat så bor jag i en bra länga....grannarna är väldigt färgstarka allihopa...om ni bara visste allt som händer här på dagarna. Tyvärr kan jag inte berätta allt....tystnadsplikt! Ha, ha...

Pratade med vår butikschef idag, ska jobba en extra timma på lördag....känns ok...blir ju mera pengar och det behövs nu när kidzen ska ha vinterkläder.

Elvis ska få skor. Han har ett par vinterdojjor men behöver ett par vattentäta. Sen ska han snart ha en vinteroverall och handskar som tål väta. Kanske ett par nya mysdressar att svassa runt i när han börjar hos dagmamman. Det ska vara enkla basplagg då man ska iväg med dem till dagis osv. Enkelt att ta på och bekvämt för de små.
Melvin måste ha vinterjacka. Resten har han redan. Kanske ett par extra skor...aldrig fel om de andra råkar bli blöta. Köpte dock ett par superbra Kavatskor till honom i fjol och de kan han ha än.

Nä, nu en dusch och sen sova, eller inte sova....
Ajö, ajö!

Inga kommentarer: