måndag 6 oktober 2008

Måndagkvällis!

God afton i stugorna=)!
Nämen hur går d för mig å mitt bloggande? Mitt liv?!? Springer förbi i hundrrrra! Jag beklagar mig alltid här i bloggen, om mitt tidsbristande liv å mina sömnlösa nätter...herregud vad patetisk man verkar. Jag vågar inte ens gå tillbaka å läsa gamla inlägg. Äh, skit i det nu. Jag är trött, ha, ha! Imorgon äre dags för förskolan för Melle som vanligt. Vi e lite halvförkylda alla i familjen. Men vi reder oss. Jobbade butik i lördags, gick fint. Igår åkte vi in till stan och handlade vinterkläder till grabbarna. Snygg jacka till Melle på Stadium (Everest)...Elvis fick en overall från HM, känner att snålheten bedrog visheten där. Har ju läst testerna av barnoveraller och HM fick sketet betyg. Tror dock att det var en annan overall som de testat. Köpte Thinsulate-handskar till honom också och de verkar varma och mjuka.

Får se om jag lämnar tillbaka den imorgon. Jag och Elvis drar till stan om vädret är fint. Ev blir det en Didriksson-overall istället. Får se....

På fredag ska jag och sambon till barnpsykologerna för samtal. Vi ska ev avsluta kontakten. Melle har ju en språkförsening och specialpedagogen på hans gamla dagis ville att barnpsykologerna skulle göra en bedömning utifrån detta. Han talar dåligt för sin ålder och går regelbundet hos talpedagog. Självklart gick vi med på att gå till psykologerna, varför inte? Det som kan ge något bra för Melle är alltid bra för oss. De trodde dock inte att de behövde utreda honom för det fanns ingen grund för detta. De undrade till och med varför dagis ville detta då inget talade för att något annat skulle vara fel.
Världen är lite skruvad då alla ska vara formade efter samma mall från födseln. Man får fan inte sticka ut på något sätt för då ska man analyseras och få diagnos. Mitt modershjärta (om än inte objektivt) säger mig att min son är sen över lag men inte på något sätt sjuk. Om han varit sjuk hade jag kunnat ta till mig det också och det förändrar inte kärleken till mitt barn. Men något som gör mig ledsen är att omgivningen alltid ska sätta små etiketter på oss människor. Tror att det är ganska uppenbart att Melvin är kry i övrigt , bara konstigt att en spec. ped fått för sig ngt efter att ha träffat honom 3ggr....hm!
Jaja, jag är inte orolig för han verkar må prima=)

Godnattis!

Inga kommentarer: