torsdag 16 oktober 2008

ÖVIKSHEM SUGER!

Här är en blogg som inte har en lämplig ägare=) Bloggen har fått stå åt sidan för socialt umgänge och jobb denna vecka. Känns ändå rätt ok, jag har ju ett liv!! Å, det är jag glad för. Hade jag tid att blogga titt som tätt är jag rädd att det skulle ha varit för att fylla ut massa dötid. Livet är väl för kort för det?!?
Syster med två döttrar har varit på besök i veckan. Ungarna har ömsom bråkat ömsom lekt. Idag känns det tyst och lugnt här igen. Både skönt och melankoliskt. Roligt att träffa dem iaf. Min minsta helsyster var här också, hon hade fått en jättefin kula på magen nu=) 10 veckor kvar till förlossning. Spännande! Jag försökte delge henne positiv energi inför födandet som hon bävar för....pga, en annan systers traumatiska förlossning med sitt nr1. Jag vet inte om det fungerade men jag skickade med ett toppen bok "Att föda" av Gudrun Abascal. Den plöjde jag igenom på slutet av min senaste graviditet och den har hjälpt mig. Faktum är att kunskapen om förlossningar har hjälpt mig vid båda min förlossningar....ja, å så min kära sambo då..som tror att han inte alls hade betydelse. Men störst av allt betydde hans stöd kan jag säga. Äsch, han e för blygsam=)

Idag ska jag röja efter bombnedslaget i veckan. Har sålt ytterligare saker på tradera så de köpen ska avslutas. JÄttekul faktiskt....vad mera kan jag göra mig av med?!? Dags att rensa förrådet kanske*sss*
Sen hämta på förskolan och ev handla lite kläder till killarna i stan. De ska ju ha lite mysdressar nu när de kommer vara på förskola/dagmamma mera. Jag börjar jobba den 3 nov=ofattbart, det blir kul men jobbigt att lämna bort lillen. Har dock inte hört om ngn inskolning än men det kommer väl.

Ngt kul förresten är att vi blivit bjudna av jobbet på buffe´och konserten med Lena PH och Orup nästa helg. Jag har ju tagit på mig natt-jobb då men hoppas på att ngn vänlig själ vill ta d passet för det är inte ofta jag går ut.

Sen vill jag skälla på vårat hyresbolag _ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVIKSHEM....där står utvecklingen stilla och kommunikation finns inte. Vi stod utan VENTILATION i två och ett halvt dygn innan de lyckades laga det. Snacka om att jag var irriterad: Mina kläder i hallen luktar fortfarande köttbullsos....fan....blä! Riktigt dåligt av dem....men de hade en annan prioritet sa dem...oj, undrar vad det kan ha varit. Vulkanutbrott i ngn källare kanske! Ventilation måste man ha i lägenhet, särskilt på tredje våningen....dessutom så ringde alla grannar och felanmälde detta men tydligen fattade man inte att det var fel på hela systemet ändå. Jag menar....alla fläktar i ett hus kan väl inte gå sönder samtidigt.....wake up! Ja, nog om övikshem. De är inte värda ngn reklam så vi slutar snacka om dem. Ha en fin torsdag alla! kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN TILLBAKA :)
längtat..
så roligt att systrarna har hälsat på.. tycker tjejen gjorde helt rätt att strunta i bloggandet, klart umgänge går först.. kraam