torsdag 30 oktober 2008

KLAGA ÄR VÅR RÄTTIGHET!

Nu har det hänt! Något som aldrig inträffat förr. Jag har varit helt allena i mitt hem i 1,5 h. Hur konstigt som helst och hur skönt som helst. Mina barn har det bra där dom är just nu och därför känns det bra. Inte bara för att jag får vara ego en stund. Jag har dammsugit och plockat leksaker, kokat nappar,ringa och boka om bvc-besök, bäddat sängar...vad man lyckats lära sig att klämma in mycket på liten tid sedan man blev förälder=) Nä, jag är inte så duktig som det låter....ni skulle se hur det kan se ut här hemma!

Satt och forskade lite om barns sömn då Elvis fortfarande inte sover hela nätter. Kom in på Anna Wahlgrens sida där hon så stort predikar om sin "sova hela natten" - kur. Jag tänker inte länka dit då jag finner henne så jäkla extrem att jag inte behöver göra reklam för den sidan. Jag förstår och vet att många föräldrar blivit hjälpta men jag blev liksom lite "avtänd" av hela grejen då jag tycker att allt jämt ska bli så extremt och dras till sin spets. Men om det roar folk att skapa forum om allt mellan himmel och gjord då det faktiskt hjälper människor så är det ju bra såklart. Men inget för mig. Sunt förnuft och tålamod hjälper mig nog. Elvis blir bättre , det är bara det att framstegen går låååååångsamt.
På Anna Wahlgrens hemsida stod det att forumet var inte till för såna som vill beklaga sig över sin situation-barnen har ju faktiskt inte BETT om att bli födda.

H-A-L-L-Å i huvet!: man kan bli psykiskt utmattad av att vaka ca 3h per natt, kliva upp 05 med gnälligt barn som inte är pigg för att han borde sovit mera men inte kan som har en storebror som också behöver uppmärksamhet som ska till förskolan, sen ska de kläs på och den lille han skriker för han svettas och när man går ut så skriker han för han vill INTE sitta i vagnen, sen skriker han mera och är lite kinkig mest hela dan tills han ska gå och sova då skriker han igen för att SOVA vill han INTE.

Men JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR mina barn och önskar inte bort dem en sekund men klaga-det tänker jag fortsätta med. De som sväljer och låtsas att allt är bra och håller fasaden utåt för att de tror att det är styrka-synd om dem. Sen är vi ju olika. Jag är en människa med känslorna utanpå ibland. Jag uttrycker mig. Men jag mår bättre då- så kom inte och säg att man inte får klaga. Det är inget tecken på att man inte klarar situationen eller är svag.

Så fritt fram för klagosången!!! Det är vår rättighet vänner!

För att inte bli alltför djuplodande nu så: här låg det snö på backen idag! Ha, ha! Då vet ni!

Inga kommentarer: