onsdag 1 oktober 2008

Sweet inland!



Här är my hometown, ha, ha dvs Solberg-vackraste stället på jorden, i alla fall på vintern. Mycket bräda och slalom har det blivit på det stället.

Nu i vinter är det hög tid för Melvin att stå på antingen skidor eller bräda. Bräda om jag får bestämma. När jag var 4 åkte jag slalom själv, bodde ca 200 m från slalombacken. Farmor har berättat att jag bara åkte störtlopp....sant, det gör jag än idag ibland. Jag älskar farten, har aldrig fattat det där med att åka fram och tillbaka som nån jäkla semesteråkare...titta på träden och fåglarna...suck!
Nä, man ska känna vinden i håret....japp! Dagens skidor svänger ju av sig själva så nu får man jobba för att inte svänga för mycket....nog om detta.
Ville bara visa detta vackra landskap....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi,, kom att tänka på när du skulle lära mig att åka slalom :)
vi börja med att ramla i liften sen blev vi nog ovänner ett tag,, men efter att veckan hade gått så kunde jag åka lite grann.. Kram