söndag 15 mars 2009

Facebook!

Har haft en irriterande huvudvärk hela dagen. Gick trots allt ut med Elvis för det var kanonvackert ute. Kände mig genast piggare! Såååå skönt me frisk luft och sol. Gick över till far som höll på med sitt projekt (operation utflyttning från äldsta dottern).
Insåg rätt snabbt att vi inte kunde stanna då Elvis hade smakat murbruk och gammalt avskav från plastmatta (modell 60-tal) inom loppet av tre minuter. Så vi gick ut i solen igen...hemåt marsch, då jag inte har förmåga att promenera långsamt. Vet man vart man ska så varför dra ut på det?
Lillen fick ha solglasögon idag....tänk på det alla föräldar! Solen e stark å barnens ögon ska hålla livet ut. Själv gick jag och kisade så jag hade ännu mera rynkor då jag kom hem.....charmigt!=(

Hur många därute har facebook? Jag skaffade en för x antal månader sen och har "kammat" hem 166 vänner, hade 167 men tog idag bort en. Jag kikar in där mest varje dag, det är lite av ett beroende. Så kul att kolla vad alla gör, skicka iväg ett liter meddelande till vänner man borde ringt för hundra år sen osv.
Det finns ju en uppsjö av aktiviteter på fb. Bla. en sk. frågesport som innebär att man ska svara på slumpmässigt utvalda frågor om dina vänner. Du får då ett poäng för varje svar. Man kan då öppna frågor som folk svarat ang. dig själv. Idag öppnade jag två. fråga 1 löd;

Tycker du Ida är snygg?

fråga 2 löd:

Tycker du Ida är en bra kompis?

Båda frågor hade svaret nej och när jag slutligen (helt idiotiskt) svarat på 230 frågor om ditten å datten fick jag fram vem som svarat detta.

Denna HON är en tjej som bodde i samma by som mig då jag var typ 10 år....spelar egentligen ingen roll om hon inte tycker jag e en bra vän men varför vill man säga sånt om någon. Själv hoppar jag över de frågor som skulle såra om jag var ärlig.

Skumt! Nä, man kanske skulle vara mera ärlig, men vad fan ger det i längden?? Jag gillar dock att tala om för människor då de gjort ngt bra eller om de är fina i håret osv. Man blir så glad då andra blir glada. Inte så att jag hittar på saker för att göra andra glada. Tycker det är lätt att säga snälla saker om folk.

Men att vara snäll är inte så coolt va?!?

Har förresten hittat ett nytt extra jobb som jag tänker söka. Vad säger jag inte men jag tror det kan bli en bra merit för framtiden=)

Nu ska jag dricka ramlösa och känna på Elvis panna=feber.

Gönatt!

Inga kommentarer: