tisdag 5 augusti 2008





Det har blivit lite kyligare kvällar nu, får mig att tänka på thé. Dricker massor i vanliga fall men nu när det varit varmt har det inte blivit så mycket. Den här läckra thékannan fick jag av min moster i julklapp. Den är flitigt använd å kul att ha framme då den är så fräck. Denna är köpt på Kahls här i Stan. En gullig liten thé butik för er som inte vet.


Det finns massor med goda thé sorter där. Jag hade lite fördomar om rött och grönt thé förut. Testade ett grönt thé då jag väntade första sonen för det "skulle ju vara sååå hälsosamt" . Och det smakade verkligen INGENTING annat än hälsosamt=skit. Ett påsthé . Men då jag väntade andra sonen gjorde jag ett nytt försök på Kahls. Köpte både grönt och rött , fantastiskt thé me god smak. Utan den där bittra eftersmaken som man inte vill ha.


Dessutom är det viktigt hur thé tillagas. Det är mängden thé som ger styrkan på smaken, inte hur länge det får dra. Låter man thé dra för länge blir det beskt...nog om detta.


Men ett glas rött går också bra när andan faller på=)

Inga kommentarer: