onsdag 6 augusti 2008

Har ni tänkt på att alla, oavsett ålder, kön, hudfärg,yrke...kan göra skillnad i en annans vardag/dag? Hur vi väljer att göra det är upp till oss. Många gånger tänker man såklart inte på det, man gör som man är van och man säger som man brukar. Vi är vanedjur. Ofta om jag är stressad svarar jag min äldsta son med fraser som är exakt som de min mamma eller pappa använde. Kommer på mig själv ibland och ryyyyser vid tanken. Ibland är det väl oskyldiga kommentarer men ibland kan det förekomma då jag blir irriterad och då är det lätt att bara "säga" något. Men om, jag säger OM vi kunde tänka efter ibland så tror jag att det skulle göra skillnad.

Ta i rusningstrafiken....hur ofta låter du dina medtrafikanter köra "före/släpper in dem i kön"? Gormar du åt andra att hålla sig i sin fil?! Muttrar du någonsin över hur en del "bara kunde fååå körkort? Om inte, BRA-keep up the good work. Jag vet att alla inte gör så. Men vi som gör det (ja, jag gör det ibland*skäms*) , kunde kanske tänka till . Allt kretsar inte kring just oss. Vad vet vi om deras vardag och liv. Kanske vinglar han/hon där framme i sin fil för att det sitter fyra ungar å skriker i bilen så han tappar koncentrationen. Han borde såklart kasta ut ungarna å köra som folk men kan inte både du och jag låta bli att stress honom mera? Ha lite överséende!

Ni tycker säkert jag verkar präktig och löjlig men jag är fullt medveten om att jorden vore ett trevligare ställe om alla kunde ha överséende ibland.

Så idag vill jag säga: Ha överséende ibland! kram på er!

Inga kommentarer: