onsdag 6 augusti 2008

God-morgon,lr ska jag säga god-middag....vi har varit vakna i det här hushållet ett bra tag. Kände mig helt offside då Elvis började skruva på sig i morse, två sekunder senare kom Melvin in....bara att kliva upp. Gjorde välling och kaffe i sömnen...men när jag tömt två kaffekoppar*läs muggar* så vaknade jag till liv. Insåg rätt chockat att jag var mamma till två barn. Dessa var i full gång med att mata varann me mackor som jag tydligen också fixat till under mitt zoombieliknande tillstånd.

Promenaden var till belåtenhet och jag trodde i min enfald att jag skulle vakna pigg och alert men icke.....har en del kvar på göra listan men vem orkar...?

Känner att jag bara kastade mig in i bloggandet för att min skrivfeber skulle lägga sig. Förr skrev jag massor:låttexter, dikter , dagbok....etc Efter ett par år med idé -torka , barnafödande (med allt vad det innebär) så brinner jag för att få ner tankarna på "papper". Detta var mitt huvudsakliga syfte med att börja blogga.

Jag har också en annan tanke med detta, jag tycker att världen e på väg käpprätt åt H! Ja, fattar ni!?! I största allmänhet är folk ego (överlevnadsinstinkten idag), kastar skit på varann, söker status, makt och pengar i största möjliga omfattning. Överkonsumtionen är fulländad och den attityd som följer med. Jag tror att alla kan göra skillnad och vill, men det sätt vi lever på idag gör det svårt. Jag tänker skapa en debatt, tro mig!

För det första förstår jag inte varför vi måste kliva på andra, förtala och vara allmänt jävliga för att hävda oss själva och ta oss dit vi har siktat. Många gör så. Jag ska ärligt erkänna (skrivit det förr) att jag är lika duktig som många andra på att döma och snacka skit. Jag kommer ofta på mig själv i att prata om andra och inte alltid i positiv mening. I vissa fall rätt oskyldigt men ibland kliver man över gränsen.

Ta min favoritblogg www.annamirjamaria.blogg.se , där kommenterar folk VARJE dag , inte så sällan väldigt otrevligt. Att man får ta emot kritik och elaka kommentarer hör till. Det fattar jag. Men personliga angrepp , där går väl ändå gränsen?!? Jag har läst så mycket elakt där. Visst, hon tjänar pengar på sin blogg, på oss läsare. Och? Jag gillar att läsa den. Vill jag läsa ngt i en tidning som säljs i affären får jag betala. Folk som kan tjäna pengar på det de gillar är affärsmänniskor, smarta! Men det märks att hon gillar det hon gör för hon skriver bra. Men skillnaden mellan henne och folk som BARA vill tjäna pengar är stor. Den som inte förstår det kan ju sluta läsa bloggen om de vill. Det är ett fritt land.

Varför kan man inte glädjas åt andras framgång? Tagga ner lite och lite oftare skratta åt vissa saker istället för att förstora upp dem!


Nog om detta just nu. Kram på er!

Inga kommentarer: