måndag 4 augusti 2008

Galenskaper!

Jag blir så vansinnigt irriterad på folk som kommenterar andras bloggar genom att gå till personangrepp. Särskilt utsatta är ju såklart de mera kända bloggarna. Jag behöver inte alls gå in på vilka för vi vet både du och jag vilka dessa är. Jag följer ett par och i rent psykologiskt forskningssyfte (för egen del) är det mycket intressant att läsa vad folk skriver. Det verkar som att människor (absolut inte alla som tur är) tror att det är legitimt att tala om PRECIS vad de känner och tycker-oavsett hur elakt de uttrycker sig. Jag pratar nu endast om personangreppen. Man gömmer sig i vissa fall bakom alias, vilket känns ännu mera sjukt. Vart är vår värld på väg? Jag är knappast den första som frågar mig det. Måste vi tala om allt negativt om andra- känns det bra? Får vi ut något av det?

Och visst, jag är inte guds bästa barn! Jag är skitsnabb på att döma på förhand, jag vet det... därför har det blivit ett "mission" för mig att lägga av me detta. Jag vill vara en bra människa, en förebild för mina barn. Vart ska det annars sluta om vi inte kan ge barnen goda grundvärderingar?

Nog predikat....jag orkar inte skriva mera om detta...blir så arg. Mina tankar går till mina favvobloggare. De får stå ut med för mycket. Lyssna! Vi har inte rätt att gå till personangrepp oavsett vad vi tycker om en människa lr dennes åsikter. Fatta!

Spread a little love!

Inga kommentarer: