söndag 3 augusti 2008

Lugnet före stormen!




Idag har sambon sista semesterdagen. Tjurigt tillade han " den var i fredags faktiskt" så OK- i FREDAGS hade min sambo sista semesterdagen...Så imorgon är man ensam me kidzen igen då. Känner mig så jäkla orkeslös, hann inte med ngn powerwalk som det var tänkt idag. Jag har inte ens vart utanför dörren. Helt sjukt! Jag har städat, fick panik över hur det ser ut här. Tänker inte städa då jag är ensam med barnen. Jag vet hur det blir....jag blir stressad , ungarna griniga...behöver jag säga mera?!?

På lördag jobbar jag. Har lovat jobba varannan helg tills jag börjar "på riktigt" i november. Då har jag varit ledig ett år. Men lillen känns fortf. så liten. Jag kommer ha grymt dåligt samvete då jag ska lämna honom hos dagmamma. Vet att det är livets gång. Men ändåååå!
Känner mig lite irriterad över att jag lovade jobba också. Det är ju inte så att jag är tvungen...inte egentligen. Men hur är jag då? Så jävla mesig å snäll så d är synd om mig ibland. Jag är hemma ett år med barnen, hur mycket är det på en livstid? Å så måste jag jobba nu bara för att verka duktig. För duktig ska man vara. Visa ALLA på jobbet att man minsann kan vara både mamma och jobba xtra, fastän sambon ska jobba 40 mil bort i fyra månader. Jojo, jag är duktig jag.

Fan va dum jag e!!!

Har såsat runt i kjol å linne inomhus idag från HM(bälte vintage) för det har varit riktigt varmt...hos oss på tredje våningen. Gick ut på balkongen (just ja, jag har varit ute), å förundrades över hur svalt det var där.

Nä, nu ska jag hinna med en kopp teh i lugn och ro...lugnet före stormen nu när barnen sover och imorgon ere måndag.............fy!

Inga kommentarer: