tisdag 9 september 2008

Bekräftelsebehov

Halllåjj! Jag surfade runt lite (låter så 80-tal) kollade lite andra bloggar. Insåg att jag har en ganska mjäkig blogg, ha, ha! Jag är nu där igen och kritiserar mig själv. Det var ju absolut inte meningen*ironi*
Men jag menar, många hinner med massor av inlägg. De visar upp flashigaste bilderna på sig själv där de krumbuktar sig i "dagens..." osv. En del har ju för fasen utvikningsbilder på sig själva...i mina ögon iaf. Och jag är inte pryd!
Alla gör som de vill (diplomat javisst) men ibland kräks jag nästan över hur den här världen håller på att utvecklas då alla har ett sådant enormt bekräftelsebehov. Att det nästan känns "sälja sig själv-blogg" . Och de som har många läsare tjänar ju oftast på det hela.
Pressen är ju verkligen stor att lyckas idag. Man ska vara snygg, akademiker, hinna skaffa barn, vara föräldraledig, fixa fina middagar/bjuda in folk, jobba mycket, vara årets morsa/farsa....jag kan hålla på länge...jag tror ni fattar.
Jag väljer, just nu barnen. Jag ser ut som white trash vissa dagar men barnen har mig närvarande i alla fall.

Tack Emma! Du är för gullig! Jag gör mitt bästa!

Ikväll blir tidigt i säng igen så nu ska jag snart ta en dusch å sen godnatt!

Ajöken!

Inga kommentarer: