torsdag 11 september 2008

Bröstimplantat!

Apropå bröst! Jag måste ju erkänna, om vi ska vara ytliga idag, att kroppen inte är vad den var innan graviditeterna. Självklart! Så ska det väl vara, men jag har verkligen fått mina, ja...dessa numera obefintliga bröst, förstörda. Nu delar jag med mig av tillsynes personlig information men det har jag inga problem med. Många med mig har gjort det i tidningar och på bästa sändningstid. Jag tänker dock inte visa några bilder av "monstrena"*S*
Jag är stolt över att ha burit och fött mina söner. Fantastisk upplevelse båda gångerna. Men jag har låtit tanken på att operera mig komma och gå i huvudet. Idag är det så vanligt att jag tror att många inte ens tänker på ev konsekvenser av en operation. Alla ingrepp är ingrepp!

Jag kommer alltid fram till att de negativa effekterna kan bli större än de positiva. Att inplantaten kan dölja en cancer tex. Det får en att tänka till. Man får väl inte vara för fåfäng, de finns ju de som mister sina helt. Jag har ju lite kvar iaf.

Vad anser ni om plastikoperationer?!? Är kosmetiska operationer mera ok? Varför gör fler och fler detta? Kommer trenden att vända? Hur får vi människan att acceptera sig själv och lägga fokus på annat?

Kontroversiell fråga!
Kram på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ska helt enkelt inte tänka så mycket! Acceptera att kroppen förändras, kanske inte alltid dit man vill. Men se dig själv i spegeln, va nöjd för du är den snyggaste personen, ingen ser ut som du, ingen är som du, INGEN ÄR DU. Ingen kan ersätta dig som människa. En Plastikoperation är det inte frågan om! El naturell is the thing!