lördag 6 september 2008

Shoppingtur!






Här sitter min "stora" kille och väntar på bussen som ska ta oss in till stan. Han tycker nog att själva grejen, åka buss/vara med mamma själv är roligare än själva shoppandet. Gud va konstigt va!?! En femåring som inte vill slösa pengar på kläder, kan det vara normalt?
Måste kolla growing people´s sida igen. Står säkert någon förklaring där. Kanske kan han också vara deprimerad. Då är han ju lik lillebror*s* Nä, man ska väl inte skoja om deprissioner...men jag kan inte släppa artikeln om att småbarn kan vara deprimerade. När ska vi sluta sätta diagnoser på allt? Aja, deep subject, alldeles för deep för att reda ut just nu.

Vi hittade ett (läs endast) par byxor till honom. Han måste ha resår i midjan då han är så "skinny" och det är inte alla affärer som har det. Hittade dessa blå på HM De gör sig bättre i verkligheten. Fodrade (perfekt snart) med dragsko i fotslut också. Grabbade tag i den här fräscha tröjan också innan Melle blev för less.
Vi köpte skor först (hos mina kära kollegor på Nygatan i stan) blev ett par PAX med döskallar. Bra gummisula,lätta att ta av och på. Ibland tar trenderna över känner jag. Man blir ett trendmonster och vill klä barnen i snygga , coola kläder. Vart vettet tar vägen en sådan gång skulle jag vilja veta. Har gjort många dumma köp. Byxor utan resår åt Melvin, ramlar av hela tiden. Röda, jättetrendiga stuprörsjeans åt honom.....gissa om han gapade?!? "Röööööda byxoooor, det vill jag inte ha!!" Sambon sa :"vad var det jag sa...?"

Ja, för barnen ska det väl fungera praktiskt. Sköna, funktionella kläder. Ganska lätt att hitta i den här stan tycker jag. Vi har numera en fantastisk shoppingstad. Saknar bara Gina Tricot.

Nog för nu! Kram

Inga kommentarer: