tisdag 9 september 2008

Skuld känslor och småskor=)




Tack lärarinnan...du har ju rätt. Jag vet inte men det verkar så lätt att alltid skylla på att man gör fel själv. Eller egentligen är det svårt då jag inte finner svaren hos mig själv.
Ja, han lär ju inte vara vaken varje natt hela livet. En vacker dag vill han antagligen inte kliva upp istället. När man är trött, riktigt trött då blir man ett monster. Ett grinigt, psykat uttråkat monster.
Jag gnäller i onödan, orkar inte ta mig för mera än det vardagliga måsten jag har.
Men igår försökte jag hålla igång, ungarna verkar dessutom uppskatta lite äventyr.
Elvis snarkade igårkväll, det tyder på lite djupare sömn. Och håll i er!

HAN SOV HEEELA NATTEN...i sin egen säng! Då kan jag kliva upp glad klockan 05.30!
Idag har vi lämnat Melvin på förskolan för utedag i skogen. Lite avundsjuk på dem faktiskt. Men jag måste fixa lite hemma idag. Imorgon får vi ju besök av kyrk-människan och sen personalmöte. Shit, denna vecka susar nog förbi i ett ryck.

Bilden föreställer Melvin på klätterväggen i en utav lekparkerna vi besökte igår. Å så skorna som Elvis fick, köpta på Nordlanders Skor i Övik. Han gnällde lite då de skulle på imorse, ovant med något så hårt och stelt på "fossingarna". Tog med bilden på gårdagens fynd, överdragsbyxa (Tuxer) 150 kronor på Niclas Klädshop i Övik. De har suveräna priser och bra barn-uteplagg. Dit går vi igen, garanterat.

Nu ska jag städa akvarium, diska och hinna läsa post (läs gårdagens). Hoppas jag hinner blogga mera idag. Min trendspaning blev inte av den gångna helgen. Får ta nya tag till helgen. Ska kolla in lite större , bredare modeller och höst/vinterns stöveltrender. Hittills vet jag att det är mycket lack och dragkedjor. Och då menar jag inte bara för prydnads skull utan för funktionen. Det tackar vi för. Det tar alltid några år innan saker uppfattas på marknaden. Såsom att ett stövel också kan behöva anpassas i vidd.
Nog for now!

Kraam! Tack till kommentarer...så kul att få: Hur ser er vecka ut???

1 kommentar:

Anonym sa...

Men såå söööta småskor,, vad skönt att natten har varit lugn, själv skulle ja aldrig klara av att sova mindre än 6 timmar per natt, då skulle jag behövas låsas in för att inte skada folk i min närhet:).. du gör det tokbra tjejen (TRO INGET ANNAT) kraam