torsdag 18 september 2008

Bilbälte och ytligheter!

Lite trött....försökte knappa in mig på www.blobber.vom....undrar om den adressen finns...not!
Kollade precis på gammalt avsnitt av topmodel (säsong 04 tror jag)...de poserade i wonderbra, superstylat hår å georgeus sminkade....så kliver jag upp å går förbi spegeln, BUH! Kunde skrämt ihjäl mig själv då jag såg spegelbilden. Jag menar , gå från topmodel till nästan osminkad jag i rufsigt hår. Fy vale!!He, he! Självförtroendet är dock på topp.

Ska i alla fall fixa mig imorgon. När man är fräsch i håret känner man sig alltid ok tycker jag. Garderobssorger kan man leva med men inte ful utväxt och fett hår.
Jag ÄR yglig-jag vet...men låt mig vara det!

Nu till något mindre ytligt: Gick med Melle till F-skolan i morse som vanligt. Ser ungar sitta utan bälte i bilar varje dag då vi är ute och vandrar. Har börjat lägga märke till detta då jag och en bekant diskuterat detta.
Jag har vissa principer som jag ALDRIG kommer släppa på, detta är EN. Jag låter aldrig någon ¨åka med mig i bilen utan bälte. Barnen ska dessutom ha stolar. Vi har en extrastol som Melle kan ha om han åker med ngn annan.

En del motiverar med att "vi ska ju inte så långt, jag kör så försiktigt, inte krockar vi efter den där 5o-vägen. Saken är den att allt handlar inte om hur jag kör utan även hur andra kör. Det kan du aldrig påverka. Nä, mina barn får sitta fastspända...punkt! End of story.

Inga kommentarer: