lördag 6 september 2008

Stora storlekar!

Tack alla som kommenterar, det är såå roligt när någon läser det man skriver tycker jag. Det inspirerar till att skriva mera=)

Jag fick en kommentar om extra breda skor.
Jag har stött på det här problemet ofta i yrkeslivet. Tjejer som kommer in och har stl 41 och uppåt. Jag skäms att jag gnäller på att mina fötter blivit större-jag har heeela stl 37 nu. Fjant-Ida! Lyxproblem kallas det. Men det är bara för att jag älskar mina skor och kan inte ha dem längre. Jag kan dock köpa nytt, det finns ju en uppsjö av vackra skor.

Jag kan oftast inte stå till tjänst vad gäller större storlekar. Det är jättetrist. Jag menar, hur ska de kunna få känna sig fina? Jag vet att de oftast hamnar i träningsskor då de finns i unisex-modeller och då kan man gå på en herr storlek. Det känns ju inte så kul att hänvisa en tjej till herr-avdelningen liksom. Det skulle jag själv inte uppskatta.
Oftast köps skorna in i 12:or. Alltså från ex ett par 36, två 37:or, tre 38:or, tre 39:or, två 40 och en 41:a, alternativt kan man ta bort 36:an och få stl 42. Vilket då drabbar de med små storlekar. Man kan också få en del i 35 men det är inte alla som görs i vuxenstl från 35. Det är ett annat dilemma. Så ska vi få fler 42 i vår butik måste vi köpa en 12:a till. Å så stort lager har man inte råd att ligga på om man är en mindre privat butik. Kedjorna kan ta hem mera.

Jag ska ta och plocka fram lite information angående större stl. Hoppas att det kan vara till hjälp för alla som behöver. Så på återseénde för nu måste jag fixa mellanmål till tre hungriga barn. Min lilla halvsyster är på besök idag=)

Till Ulrika, kul att du kikade in här...ska återkomma med information. Hälsa Erik!

Så detta är orsaken till att det finns lite små och större stl.

Inga kommentarer: