fredag 19 september 2008

Klant Ida!

Finns ingen som är så klantig och pinsam som jag inte...efter planerad klippning gick jag och köpte en "french hotdog" , älskar dem..med senap och hotdog-dressing. Mums! Men det borde vara straffbart att sälja dem till såna som mig. Står och äter denna korv och pratar me syrran i mob. Efter en stund tittar jag ner, då har det gått hål i vanlig ordning i brödet och jag har DRESSING över hela mig. Mmmm, kul...står mitt inne i centrum och väntar på bussen. Kände mig jätteläcker. Till saken hör att jag observerade att jag även ätit en del av papperet runt korven. Dum i huvet eller jävligt hungrig? Ja, båda antagligen. Korv e inte nyttigt har jag hört men gott och en utav mina laster i livet.

Frisören fixade mitt hår fint (smakar det så kostar det dock...det är synd) men hon hade nog också nån släng av klantighetssjukan för hon luggades konstant, när hon använde hårtorken slog hon mig (av misstag men ändå) i huvet hela tiden, hon bad mig hålla huvet bakåtlutat då hon lade slingorna i luggen så till slut skakade mitt huvud av rena muskelkrampen....snacka om att jag ville få det gjort fort. Sen hade jag sölad färg på båda kinderna...inte nära örat till utan verkligen mera in mot näsan...eh, hur fasen hamnade färgen där. Hon torkade bort det, det var ju snällt*S*
Jag som trodde att det var ett par nya födelsemärken, håller inte räkningen på alla som poppar upp här och där. Undrar om det är en åldersförändring...

JA JUST DET...jag läste "tara"- ett dilemma vad man väljer för tidning också. "Vecko Revyn" är för fjortis men "tara"...nääää

Hemma nu i alla fall. Nu ska vi snart fixa lite käk och sen blir det horisontalt läge för mig. Är skittrött!

Adios!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läste din kommentar hos Engla. Varför uppmuntrar du henne med vikten. Tjejen har ju allvarliga problem. Du gör henne ingen tjänst.

Dessutom skrev du "klippt sig" när det borde stått "klippt mig". Lär dig svenska.

idaidag sa...

Vad vet du om Engla´s problem/icke problem. Det är ett PROBLEM att folk inte kan acceptera att man faktiskt kan vara smal och må bra samtidigt. Att vi är olika i form och tänk. Å ja, man är väl inte perfekt...gud va hemskt att jag skrev så feeel, ha, ha! Kan inte annat än småle´.....alltid retar det någon liten anonym fegis.

idaidag sa...

Å, gick just in och läste mitt inlägg hos Engla igen. TYvärr min sköna så är det ingen felstavning. Man kan uttrycka sig i tredje person som man kallar det. Men du missade nog ett par svenska lektioner : Jag har en syrlig ton då du väljer att vara anonym....svårt att respektera folk som inte kan framträda.

Anonym sa...

Ha ha va roligt! Kan nästan se historien framför mig. Ida med dressing på sig och tuggandes på "korvpappret" Tack för det! nu ska jag jobba vidare. Kram på dig gumman