söndag 7 september 2008

Ensamma mamman!


Dagen har förflutit snabbt. Var ute i lekparken med småkottarna i morse, in å fixade lunch, trodde i min enfald att jag skulle hinna till stan...icke! H skulle ju åka iväg och jobba ikväll igen och vi skulle hinna med lite innan.

Åkte ut och kollade skor till Elvis på skokanonen (jag har hädat). Blev konfunderad över hur man kan göra skor i stl 19 som går att öppna så lite i kardborren att det inte går att knövla ner en 10 månaders fot på några villkor. Jag menar,de styr ju inte emot med foten.

Nä, det blir till att åka till jobb-kollegorna igen och shoppa små-dojor!

Idag upptäckte jag att någon rivit sönder tyget på sidan av vår gamla emmaljunga-sittvagn. Den är gammal som gatan men har fått stanna hos oss för den är bra att ha. Melvin satt i den till och från dagis ibland då han var mindre. Då han slutat sova i vagn. Den är egentligen lånad av mor, de köpte den till min yngsta halvsyster på mammas sida....1996 kanske....*S*
Värdet var inte det viktiga utan funktionen. Snacka om onödigt att förstöra den. Såg att denna "någon" rotat runt i alla andra vagnar som står i barnvagns-förrådet också.
Jag blir så less på sånt där. Ungar (vilket alla grannar tror det är) som springer runt i källaren och härjar. Vart är föräldrarna en sån gång. För alla i huset tror att de vet vem det är som pysslar med de här smågrejorna. Man har dock inte sett honom/henne göra det och då vet man naturligtvis inte. Men han/hon har åkt fast för andra saker här, när vi konfronterar föräldrarna reagerar dem inte speciellt. Man får liksom ingen kontakt med dem. Skumt!

Det känns verkligen som det getto det är just nu, där jag bor. Jag känner att hus-planerna smyger sig på. Men vi har så mycket annat på gång nu så det får bero ett tag. Elvis börjar snart hos dagmamma. Hon verkar underbar och bor i samma hus som oss. Känns skönt! Jag börjar jobba , har bestämt mig för att det blir 75% fram till nyår dock. Någon måtta får det vara på jobbandet då H jobbar borta på veckorna. Barnen ska inte behöva "bo" på dagis.
Sen efter nyår ska jag ta ut semester någon dag i veckan då jag har 23 dagar att disponera innan sista mars. Så hinner Elvis växa på sig lite också.
Känns lite spännande att börja jobba och ha ansvaret hemma själv. Kul och jobbigt på samma gång.

Nu är jag stentrött. Kändes lite ledsamt då H åkte som vanligt, det är glömt imorgon för då har man fullt upp igen. Barnen ligger å jag ska följa efter snart. Elvis är fortfarande vaken på natten ibland så jag får passa på att sova då jag kan=)

Godnatt!

Inga kommentarer: