onsdag 10 september 2008

Diakonissan!

Nu har vi hunnit med diakonissbesöket och fikastund här i hushållet=9 Elvis var dödstrött då hon kom så han gnällde sig igenom det hela. Melvin smulade kaka över hela soffan och orkade knappt lyssna på vad hon hade att säga, än mindre bry sig om bibeln han fick. Hm, hon fick säkert en fin bild av oss, he, he. Det var dock inte så viktigt vad hon fick för bild. Hon var supergullig, berättade om barnträffarna de har i kyrkan osv. Jag börjar ju jobba snart så jag vet inte om vi hinner dit så många gånger men några kanske. Det är skönt att komma ut å träffa folk ibland. Så att man vet hur man ska föra sig menar jag. Ibland känner man sig nästan yr då man kommer till stan och det är så otroligt mycket folk. Vart ska detta sluta?? Närå, jag anpassar mig lätt igen efter stadsrytmen.

Jag har messat mina "önskehelger" att jobba extra (åker inte in på personalmötet), då kan jag ta det lite lugnt resten av eftermiddagen. Laga middag, byta blöjor, bada Elvis, diska, packa åt Melvin.....Sa jag att han ska åka till Mormor idag?!?

Jag fick veta att pappa skulle åka åt det hållet där Melles mormor bor (min mamma alltså) så då passar jag på att låta honom hälsa på ett par dagar. Han åker hem på fredag lr lördag igen. Mormor är Melles idol, han skulle nog vilja vara där jämt. Han var mycket där när han var liten så de har en speciell kontakt. Känner igen det där för min farmor har varit och är mitt allt. Måste åka till henne snart.

Inga kommentarer: