söndag 28 september 2008

Ny vecka, nya utmaningar!

Näpp, jag lever....känner mig inte så levande idag dock. Jobbat i natt, sov till halv elva. Kunde inte sova längre för huvet värkte galet! Stod i garderoben å jobbade såklart då det var nattpass. Idag har det blåst ute så vi har häckat inne. Resulterat i irriterad familj. Vi fixar inte att vara inne tillsammans en hel dag. Försökte spela lite spel med Melle å så, men trött var jag. Ibland undrar jag hur mycket andra föräldrar engagerar sig i barnen då de är lediga. Jag menar, jag försöker verkligen. Vi läser på kvällen, jag och Melvin. Vi spelar spel ibland, går ut i lekparker och öppna förskolan. Jag känner trots allt ofta att jag ägnar sååå mycket tid åt praktiska saker som omsorg av Elvis (byta blöja, mata, vyssja...etc) städ, disk, matlagning m.m att jag inte hinner med att "finnas där" för honom. Undrar om jag prioriterar rätt osv. Han är ju sen med talet och jag anklagar mig själv ibland fast jag vet att jag knappast kunnat påverka den utvecklingen nämnvärt. Så svårt att hinna med allt då man är ensam med barnen på veckan. Då helgen kommer är vi vuxna trötta på varsitt vis. Man vill hinna med varann och få egen tid också. Svårt att veta hur man ska lägga upp allt. Men jag tror att man måste planera in allt annars blir det aldrig av. Tex ett biobesök bara jag och H. Vi måste sätta en tidpunkt annars säger vi bara att "nån gång ska vi..."- och så blir det aldrig.

Det här skapar konflikter kan jag medge, utan att bli alltför personlig så kan jag erkänna att det tjafsas rätt mycket mellan mig och H på helgerna. Såååå onödigt men jag tror att vi båda är frustrerade över att vi inte hinner med oss själva och varandra. Barnen går självklart alltid först men sen måste man vårda kärleken också och det är en utmaning för tiden finns inte just nu.

Till helgen jobbar jag igen...men bara lördag (dagtid) så kanske , kanske kan vi hitta på något bara jag och H. På fredag ska jag fira lillasyster som blivit stor (18 år) herregud, hur gick det till. Nyss var hon en liten fis bara, ha, ha! Nu är hon snart vuxen, med körkort och pojkvän. Ja, jag är gammal! Idag känner jag mig GAMM....GAMMAL.

Fick mig att tänka på en av mina bästa vänner, E! Saknar henne...önskar det fanns tid till att träffa henne också....

Jag låter rätt deppad....jag är bara trött å då kommer den här sidan av mig fram. Lite gråtmild och dämpad. Men jag värdesätter det jag har, tro mig! Jag är bara ärlig. Livet är inte bara uppåt och fantastiskt ständigt. Jag är van vid att det går i kringelikrokar....det har sporrat och fascinerat mig jämt. Det är spännande att leva.
Nattinatti! Nu ska jag sova! Ny vecka, nya utmaningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det känns jobbigt med allt och stressen med helgen är jag fullt medveten om... Trots att vi inte har barn så är det jätte jobbigt att "bara" ha helgerna tillsammans då "allt" ska vara jätte bra och man ska hinna så mkt mm. God natt och sov så gott! I morgon blir det en bra dag ska du se!!!