fredag 19 september 2008

ENGLA!

Hej! Jag är ganska trött på alla trista människor som inte har något annat för sig än att surfa in på andras bloggar och kasta ur sig fullkomligt idiotiska kommentarer. Min favoritbloggare Engla är en tjej som i mina ögon gör en bra/lättsam blogg. Jag gillar att sticka in huvet där ibland bara för att få lite inspiration och trevlig läsning.

Men då man läser kommentarerna blir man fan mörkrädd ibland. Folk (långt ifrån alla som tur är) har en förmåga att verkligen vräka ur sig obehagligheter. De kommenterar hennes fula kläder, magra ben....vid ett tillfälle var det någon som skrev om hennes fula dotter. Vad tror folk att de har för rätt?!? Ska påpeka att det inte var personen som skrev en kommentar till mig som skrivit allt detta om hennes ben, dotter etc.

Jag har precis publicerat en kommentar här från någon som tycker att ett utav mina inlägg hos Engla tydligen varit felaktigt i HENNES ögon. Synd att jag inte bryr mig ett skit om det!=) Jag skrev att Engla inte skulle bry sig om inlägg som:
"...du ser ut som en 14-åring, du har uppenbarligen problem med vikten, om du skulle äta skulle du...etc etc, bla, bla...

FAKTA: Det FINNS naturligt smala..till och med magra människor. Vi är ju stöpta i olika form som tur är. Alla skulle då fasiken inte vilja se ut som tex mig med ringar under ögonen och hängpattar!

Å kom inte med förklaringar som att hon borde föregå med gott exempel, hon är förebild för den och den....Lägg av! Om hon skulle ha problem så angår det inte er. Nej, jag ägnar min tid åt trevliga kommentarer till folk om jag vill säga ngt, annars låter jag bli. För vad blir bättre av alla elaka kommentarer.

Jag kommenterar aldrig för att jag tror att jag gör någon en tjänst. Jag tycker om att ge mina medmänniskor en komplimang. Det gör jag i mitt vardagliga liv och människor blir glada. Kan ni förstå det, ni som bara ägnar tid åt att hacka på andra???

Å du ....jag har ju denna blogg för att beskriva mitt ofta klantiga, icke perfekta jag....SÅ VISST FAN STAVAR JAG FEL IBLAAAND....OCH? Ha, ha!

Kram på alla gööörhärliga människor....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!
Jag läser ofta Engla's blogg och gör det för hon skriver bra och det är lätt att läsa och få inspiration!

Jag har oxå förundrats över alla hemskheter och den uppenbara avundsjuka!Trist att de ska kunna vara så enkelt att anonymt lägga upp sådana kommentarer!!

idaidag sa...

Hej Jossan! Tur att Sverige och övriga världen innehåller sunda människor också=) Man tvivlar ju på mänskligheten ibland. Tack för din kommentar...den är viktig! Välkommen åter!

Anonym sa...

Elaka kommentarer bara för sakens skull är både fegt och larvigt tycker jag. Det rör sig oftast om människor som inte skulle våga säga flasklock om de träffade personen, men bakom skärmen känner h*n sig säker! Att debattera och ifrgasätta kn man göra, bara man håller sig till saken och undviker personangrepp. Ha en trelig helg! // Lärarinnan aka Ulrika